Till Startsidan

Skaffa webbhotell?
Läs JavaScript.nu's jämförelse av webbhotell.
Med priser från
9 kr / månad.

Genom ett samarbete får alla JavaScript.nu-
besökare dessutom 100 kr i rabatt vid beställning.

Re: Den enklaste pop-up menyn?

[ JavaScript.nu's Forum ] [ Viktigt om forumet ] [ JavaScript.nu's Startsida ]

Forum / Den enklaste pop-up menyn?
 Okej.
Ändringen borde vara nästa identisk, utom att du istället byter ut raden:

skrivUtDetta+=("<TR><TD><A HREF=\"javascript:void(0)\" onMouseOver=\"visaMeny('"+lagernamn2+""+i+"')\" onMouseOut=\"doljMenyTimer('"+lagernamn2+""+i+"')\" CLASS='menyRubrikClass'>"+rubriker[i-1]+"</A></TD></TR>");

mot i princip samma sak som i förra, utom att den "stora" raden istället blir:

skrivUtDetta+=("<TR><TD><A HREF=\""+linkto+"\" onMouseOver=\"visaMeny('"+lagernamn2+""+i+"')\" onMouseOut=\"doljMenyTimer('"+lagernamn2+""+i+"')\" CLASS='"+tClass+"'>"+rubriker[i-1]+"</A></TD></TR>");

Jag märkte förresten just en bug i min senaste kod (som jag är för lat för att egentligen testa); du bör lägga till en extra "" längst fram i huvudLankar, eftersom meny-koden är skriven på ett sådant dumt sätt att den räknar från 1 till n istället för 0 till n-1 (vilket är det vanliga inom programmeringsvärlden av en mängd anledningar.)

Simon

Tack Simon, du är alltid redo. Det var mitt fel att jag inte angav ordentligt, vilken meny jag menade. Det var http://www.javascript.nu/javascript/dhtmmeny.shtml som jag behöver.

Postat av Simon (213.89.66.60) den 27 Februari, 2010 kl 14:38:50.
Som svar på: Re: Den enklaste pop-up menyn? postat av Gabriel den 26 Februari, 2010 kl 22:15:43.

Svar på inlägget:

Posta ett svar:

Namn:
E-Mail:
Rubrik:
Meddelande:
Ja tack, maila mig om andra svarar på detta inlägg.
Ja tack, maila mig om andra svarar på mitt inlägg.

[ JavaScript.nu's Forum ] [ Viktigt om forumet ] [ JavaScript.nu's Startsida ]

Copyright © Omid Rouhani 1997-2022; Alla rättigheter reserverade.
Guider: [ HTML guide ] - [ JavaScript guide ] - [ DHTML guide ] - [ Perl guide ] - [ Sitemap ]