Okej, jag ser en del fel nu. Dels har du stoppat in text:align:right på en hel del ställen i koden där istället style='text-align:right;' borde ha använts. (Enklast att korrigera med hjälp av Ctrl+F.) Detta kan möjligen ha gett upphov till en del fel och dessutom kan dessutom ha varit anledningen till att texten inte hamnat till höger, men det är inte anledningen till den felaktiga visningen. Det andra felet är att koden verkar innehålla kodstycket lagerStart.width=lagerBredd lagerStart.height=lagerHojd lagerStart.top=pixelNer lagerStart.left=pixelVanster+lagerBredd*(i-1) lagerStart.visibility="visible"; där istället lagerStart.width=lagerBredd+'px'; lagerStart.height=lagerHojd+'px'; lagerStart.top=pixelNer+'px'; lagerStart.left=(pixelVanster+lagerBredd*(i-1))+'px'; lagerStart.visibility="visible"; borde ha används. På liknande sätt bör lagerStart.width=lagerBredd lagerStart.top=pixelNer+lagerHojd lagerStart.left=pixelVanster+lagerBredd*(i-1); lagerStart.visibility="hidden"; ersättas med lagerStart.width=lagerBredd+'px'; lagerStart.top=(pixelNer+lagerHojd)+'px'; lagerStart.left=(pixelVanster+lagerBredd*(i-1))+'px'; lagerStart.visibility="hidden"; Detta gör att positioneringen faktiskt görs med giltig CSS. (Skyll på Omid, som ursprungligen skrev skriptet.) Om du ska använda felkonsollen bör du först klicka på att rensa den, och sedan ladda om sidan och se vilka nya meddelanden som framkommer. Det är dessa som är relevanta. Mer intressant är IE's felkonsol. Kan du posta innehållet i den? | | Ja, det var rätt, quirkmode flyttade menyn till mitten i IE, men då försvann menyn i FF. Rättare sagt en vänsterkant och "Kontakta oss" (den sista länken i menyn) är kvar. Jag får en hel drös med felmeddelande när jag klickar på Felkonsol i FF Verktyg. Men det ser du också, så jag förstår inte riktigt vilka felmeddelande du frågar om. | | Ah, jag glömde kolla om du redan hade en doctype. Prova i så fall att ta bort den helt, eller sätta en kommentar framför den ("quirksmode"). Poängen är att IE beter sig på helt olika sätt med och utan doctype, så det kan vara värt att testa alla varianterna och se vad som händer. Fick du förresten fram något JavaScript-felmeddelande? Citat tycker jag kan vara värt att ha kvar i så stor mån som möjligt; man kan se vad man skrivit/svarat på, och det är inte alltför svårt att mentalt ignorera citaten. | | Simon, du behöver inte ursäkta dig, du jobbar så mycket med det här forumet som om du skulle vara en hel grupp. Jag fattar inte, hur du orkar. Jag förstår inte riktigt det här med att lägga till en doctype (<!DOCTYPE html>. Menar du att det ska vara 2 doctype högst uppe i index.html? Jag försökte, men det funkade inte. Jag har aldrig sett 2 doctype tillsammans. Du menade säkert någonting annat. Förresten, är det inte bättre om vi raderar alla citerade gamla meddelanden ifrån det nya? Utom det som vi avsiktligt vill citera. Jag tycker, att det blir lite förvirrande med alla vidhängande citat. |
|
|
|