Till Startsidan

Skaffa webbhotell?
Läs JavaScript.nu's jämförelse av webbhotell.
Med priser från
9 kr / månad.

Genom ett samarbete får alla JavaScript.nu-
besökare dessutom 100 kr i rabatt vid beställning.


Re: Javascript meny + ligthbox

[ JavaScript.nu's Forum ] [ Viktigt om forumet ] [ JavaScript.nu's Startsida ]


Forum / Javascript meny + ligthbox
 Är det den kompletta koden för menyn? Om inte skulle du gärna kunna posta den (enklast kanske på pastebin.com eller som en direkt länk).

Om det är det har jag svårt att se hur jQuery möjligen skulle kunna konfliktera med lightbox-koden, speciellt i noConflict-läge. Har du provat att uppgradera alla bibliotek du använder (scriptaculous, prototype, jQuery) till senaste versionen? Eller att byta namn på menyn till något annat än "meny"?

Om du inte löser det skulle det också vara väldigt bra om du gav en länk till sidan, så att jag faktiskt kan debugga den på riktigt (annat än att bara ge gissningar).

(Ursäkta sent svar; jag har varit på semester.)

 

<script type="text/javascript" language="javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.3.1/jquery.min.js"></script>

<script type="text/javascript" language="javascript">

jQuery.noConflict();


jQuery(document).ready(function(){


jQuery("#meny ul li").mouseover(function(){
jQuery("#meny ul li ul").css("display","none");
jQuery(this).children("ul").css("display","block");
});
jQuery("#meny ul li").mouseout(function(){
jQuery("#meny ul li ul").css("display","none");
});
});


</script>

<script type="text/javascript" src="js/prototype.js"></script> <script type="text/javascript" src="js/scriptaculous.js?load=effects,builder"></script> <script type="text/javascript" src="js/lightbox.js"></script>


<link rel="stylesheet" href="css/lightbox.css" type="text/css" media="screen" />


<link rel="stylesheet" href="stilmall.css" type="text/css">
<link href="meny.css" rel="stylesheet" type="text/css">



<!--[if gte IE 5]>
<style>

#meny {position: absolute; z-index:2; top: 268px; }
#meny ul {list-style-type: none; margin: 0px; padding: 0px; }
#meny ul li {float: left; padding: 5px; background: #9c1c1f; margin-right: 1px; cursor: pointer; width :113px; font-weight: bold;}
#meny ul li ul {list-style-type: none; margin: 0px; padding: 0px; display: none;}
#meny ul li ul li {float: none; padding: 5px; background: #9a9898; border-bottom: 1px solid #cccccc; cursor: pointer; width: 100px;}


</style>
<![endif]-->


</head>

koden för ligthbox2.04 är jättestor, ska jag posta hela den eller kan den som vill hjälpa mig ladda ner den själv?

/tack för hjälpen
 
Du måste posta källkoden för att jag ska kunna ge några direkta svar (annat än gissningar), men du skulle kunna kolla om koden har några konflikterande variabelnamn/id'n som uppkommer endast för IE (t.ex. inom if(document.all){}).

 
Jag har ett problem då jag har en meny som bygger på javascript och ett bildgalleri med ligthbox2.04. båda fungerar som det ska i alla vebbläsare förutom i IE där enbart menyn fungerar men ligthbox fungerar om man tar bort menykoden. om båda är inkluderade öppnas bara bilden i ett nytt fönster. hur löser jag detta jag har väldigt bråttom.


Postat av Simon (213.89.71.173) den 11 Augusti, 2010 kl 15:32:30.
Som svar på: Re: Javascript meny + ligthbox postat av Anton den 02 Augusti, 2010 kl 10:48:08.


Svar på inlägget:


Posta ett svar:

Namn:
E-Mail:
Rubrik:
Meddelande:
Ja tack, maila mig om andra svarar på detta inlägg.
Ja tack, maila mig om andra svarar på mitt inlägg.


[ JavaScript.nu's Forum ] [ Viktigt om forumet ] [ JavaScript.nu's Startsida ]






Copyright © Omid Rouhani 1997-2022; Alla rättigheter reserverade.
Guider: [ HTML guide ] - [ JavaScript guide ] - [ DHTML guide ] - [ Perl guide ] - [ Sitemap ]