Simon, du har helt rätt. Du gör alldeles för mycket. Finns ingen annan som kan svara här? Förresten, jag efterlyser redan färdig javascript, inte att du ska skräddarsy en för mig. Har du eller någon annan som läser det här har sett javaspript som byter dag enligt datum och visar en tidslinje 2 veckor bakåt och framåt?
Eh, jag kan inte säga att jag känner mig alls motiverad att göra det. Jag har alltför mycket annat att göra nu för tiden, och att skriva ihop kod för en websida är inte egentligen så spännande. Om du har specifika frågor kan jag besvara dem, antar jag. Prova att experimentera, det finns säkert mängder med färdiga koder för kalendrar och popup-bilder, de borde gå att kombinera ihop.
Hej! Kan du hjälpa mig med det här? Jag skulle vilja göra en kalender med infogade bilder för en konstgalleri . Kalendern ska visa ungefär 2 veckor bakåt och framåt. Jag vill infoga en miniatyr i vernissage-dagen, (när en utställning börjar, alltid lördag varannan vecka) och den ska poppa upp. Jag skulle även vilja markera på något snyggt sätt i kalender hur länge utställningen pågår. Det förekommer även föreläsningar och andra enstaka händelser, men inte så många och där räcker oftast med text.