| | Jag har ett problem som jag inte kan lösa. Jag har gjort tester med kod som är simplare än min, och då fungerar allt som det ska...Så, det jag vill göra är en dropdownmeny, där allt är genomskinligt (opacity: 0.6), förutom självadropdownmenyn. Här är HTML-koden: <div id="links"> <div id="menu"> <ul id="menus" class="dropdown"> <li><a href="main.htm">Home</a></li> <li class="dir"><a href="about.htm">About</a> <ul class="ul"> <li><a href="about/features.htm">Features</a></li> <li><a href="about/gamemodes.htm">Gamemodes</a></li> <li><a href="about/bombs.htm">Bombs</a></li> </ul> </li> <li><a href="gallery.htm">Gallery</a> <ul class="ul"> <li><a href="gallery/shots.htm">Screenshots</a></li> <li><a href="gallery/trailers.htm">Trailers</a></li> <li><a href="gallery/wall.htm">Wallpapers</a></li> </ul> </li> <li><a href="downloads.htm">Downloads</a></li> <li><a href="contact.htm">Contact us</a></li> </ul> </div> <div style="clear: both;"> </div> </div> Jag har lagt "opacity" på #links, och sedan lyckas jag inte få någon override på #links på .ul, på något sätt. Jag har, som sagt, gjort ett enklare test, och lyckades göra en override... kan någon hjälpa?
/Jakob
|