Hej igen! Jag börjar känna mig tjatig.... Men detta är sista frågan. Jag lovar. :) Om jag vill klicka på en knapp för att lägga till en vara i en "varukorg" och vill ha med Namn på varan,storlek, pris och moms. Går det då att ha en "Onclick på en sida och sedan få över det till en annan, när man har gemensam javascriptsfil för alla sidor? Det jag har ser ut såhär, men funkar inte.
onclick="order(2,2);" ---------------------- var price = new Array("399","249","369"); var name = new Array("Flower Power","Blue Heaven"); ------------------ function order(i){ var moms = 0.2; var momsCalc = moms * price[i]; var size = dressbox.size.option.selectedIndex.value; //Dropdown lista. document.getElementById("result").innerHTML = name[i] + size + price[i] + "varav moms" + momsCalc; }
Självklart!! Tack än en gång. :) Tycker ju att jag borde lärt mig att läsa.. :P
Jag vet inte hur du anropar funktionen checkLine, men om textLine är ett textfälts-objekt, ska du inte köra document.textLine.focus(), utan enbart textLine.focus().
Ja, det kändes väldigt jobbigt. Får se hur jag löser det.. Men jag har en till fråga. Eftersom jag nu officiellt utsett dig till min JavaScripts-stödperson. ;) Jag kontrollerar textfält i ett formulär, så att de är ifyllda. Men får upp i firebug att (även) denna funktion är undefined. Jag har ändrat och grejat, men nejdå.
function checkField(textLine){ var input = textLine.value if (textLine.value =='') { document.getElementById("mess").innerHTML = "Glöm inte fylla i ALLA fälten med *. "; document.textLine.focus(); return false; } }
Alltså du skulle ju kunna skicka vilken bild det är som en querystring. Men det känns som det i ditt fall kanske skulle vara bättre att lägga in bilden i en div som läggs över allt annat på sidan, så det inte blir ett nytt fönster, utan bara ett nytt lager liksom ... Du har säkert sett sådana innan. T.ex. Googles bildsökning använder det numera. Du hittar säkert sånt i typ jquery eller något annat bibliotek.
HEJ! Tack!! :) Jag har ett till problem...eller ja..flera, men mest detta. :P Om jag nu vill visa bilden som jag klickade på för att öppna fönstret i det nya fönstret, förslag på hur jag ska göra? Måste ju gå att få till en funktion som visar den bild jag klickat på, utan att man behöver göra en ny sida för varje bild. Eller?
Du anropar funktionen med 1 som första argument onclick="openWindow(1);"
Men enligt funktionsdefinitionen tar den inte något argument: function openWindow() { var imgUrl = "pics/" + bigPic[i] + ".jpg"; newWindow(width="450",height="350", "namn på det dokument som ska öppnas"); } däremot försöker du använda variabeln i som om det vore första argumentet. Skriv alltså "function openWindow(i) {" istället ;)
Postat av LP (77.219.184.47) den 03 Juni, 2011 kl 21:10:41.
Som svar på: Re: Öppna ett nytt fönster med bild postat av LP den 03 Juni, 2011 kl 12:24:20.